Balcı Reizen Brengt Zakelijke Kansen in Turkije Graag Dichterbij

29/04/2013

Reden voor hem en zijn vijf medewerkers om zich als officiële Brabantse agent van Turkish Airlines én als IATA-agent te richten op het compleet ontzorgen van zakelijke reizigers. Niet alleen als het gaat om Turkse bestemmingen, maar ook voor reizen naar bijvoorbeeld Azië, het Midden-Oosten, Afrika en vele andere bestemmingen.

Handelsmissies Turkije

Vorig jaar was voor het Turks-Nederlandse reisbureau een heel bijzonder jaar. Toen werd namelijk 400 jaar handelsbetrekkingen tussen Nederland en Turkije gevierd. Reden voor veel KvK’s, gemeenten en ook het ministerie van Economische Zaken om een handelsmissie naar Turkije te organiseren. Verschillende reizen waar het Eindhovense reisbureau nauw bij betrokken was. Zo organiseerden Cavit Balcı en zijn mensen voor bijvoorbeeld Intro2Turkey, het international Trade Office to Turkey, verschillende complete arrangementen naar Turkije in het kader van deze handelsmissies. Dit dus inclusief reis, transfer van vliegveld naar hotel, hotelovernachtingen, lunch en diner, excursies en een gids.

Complete pakketten die Cavit Balcı altijd laat beoordelen door de deelnemers middels een enquête. En hij geeft het voorbeeld van de gemeente Rotterdam die vorig jaar een handelsreis organiseerde naar Turkije speciaal voor zo’n veertig bouw gerelateerde bedrijven uit de havenstad. Het gemiddelde cijfer dat Balcı Reizen van deze deelnemers kreeg voor het complete pakket was een acht. Een cijfer waar Cavit en zijn mensen natuurlijk trots op zijn.

Persoonlijke aandacht

“Zakelijke reizen vormen een speciaal segment waarvoor je niet zomaar bij elk reisbureau terecht kunt”, gaat Cavit Balci verder. “Het draait om persoonlijke aandacht en het kennen van je opdrachtgevers. Hierin onderscheiden wij ons dan ook van andere reisbureaus en zeker van internet aanbieders.”
“Wij kunnen met in totaal zes mensen bedrijven en organisaties compleet ontzorgen op het gebied van zakelijke reizen. En natuurlijk bieden we opdrachtgevers hierbij 24/7-service, een heel goede prijs-kwaliteitverhouding en snelheid. We begrijpen immers als geen ander dat het in de huidige economische tijden voor ieder bedrijf van belang is alles zo kostenefficiënt mogelijk te doen. Trots zijn we dan ook op het feit dat we voor onze opdrachtgevers in de afgelopen jaren al heel wat euro’s hebben kunnen besparen als het gaat om zakelijke reisen verblijfkosten. Dit zonder concessies te doen aan de kwaliteit.”

Wat veel bedrijven zich volgens Cavit Balcı niet realiseren, is dat Turkije een relatief goedkope bestemming is. Istanbul ligt weliswaar op drie uur vliegen van Eindhoven en 3,5 uur vliegen van Amsterdam, maar de verblijfkosten zijn in verhouding tot Nederland en andere West-Europese landen laag. De kosten hoeven volgens de Turks-Nederlandse ondernemer dan ook absoluut geen obstakel te zijn voor Nederlandse bedrijven en organisaties om kennis te maken met zijn geboorteland.

“Turkije is een van de snelst groeiende economieën van de wereld en als zodanig een heel interessante afzetmarkt voor veel Nederlandse bedrijven”, besluit hij enthousiast. “Als gespecialiseerd reisbureau brengen we deze onbegrensde zakelijke mogelijkheden in Turkije graag wat dichterbij voor collega-ondernemers.”

Tekst: Sandra Kagie • Fotografie: Hans van Asch